Ben TU fit?

De Ben Fit campagne ging eind oktober live. Het doel? Alle collega’s bewust te maken van alle kansen die er zijn om fit te worden en te blijven.

Ben TU fit?

“Fit zijn is veel meer dan gezond zijn”, zegt Marie-José Tijssen, directeur HR&IC Technische Unie. “Fit zijn betekent dat je elke dag in staat bent om met plezier je werk te doen. Duurzame inzetbaarheid is werken aan je gezondheid en je werkprivé-balans. Duurzame inzetbaarheid is ook jezelf ontwikkelen, je talenten inzetten en voorbereid zijn op de toekomst. Het is de verantwoordelijkheid zowel van de medewerker als van de werkgever. Iedereen wint erbij. Je wordt met zijn allen wendbaarder, productiever, je krijgt meer plezier in je werk en je groeit persoonlijk. De organisatie wordt gezonder en het verzuim gaat omlaag. Dat is goed voor iedereen en ook voor de dienstverlening naar onze klanten.”

Fit zijn: elke dag je werk met plezier doen

Duurzame inzetbaarheid

Duurzame inzetbaarheid liep altijd al als een rode draad door het HR-beleid van Technische Unie. Zo zijn er sinds jaar en dag diverse mogelijkheden om via het bedrijf aan je gezondheid te werken, zoals het fietsplan en bedrijfsfitness. Via Opleiding en Ontwikkeling kun je op veel manieren jezelf blijven ontwikkelen. Door middel van thuiswerken en verlof kun je je werk-privébalans verbeteren. En als je zorgen hebt of klachten, biedt Technische Unie verschillende soorten begeleiding aan, zoals een budgetcoach en vertrouwenspersonen.

Ben Fit schijf van vijf

“Met de campagne Ben Fit brengen we al deze kansen en mogelijkheden onder de aandacht bij iedereen”, zegt Marie-José. “De Ben Fit schijf van vijf staat hierbij centraal: Ben Vitaal, Ben in Ontwikkeling, Ben Gemotiveerd, Ben in Balans en Ben Ontzorgd. Binnen die vijf thema’s zijn er volop kansen om aan je eigen fitheid te werken; je moet het alleen wel zelf bespreekbaar maken en oppakken met je leidinggevende of HR-adviseur. Op bentufit.nl vertellen veel collega’s hoe zij dat hebben gedaan. Mooie verhalen waar iedereen inspiratie uit kan halen.”

Ben Fit schijf van vijf

Weten wat jij kunt doen om fit te blijven (of te worden)?