De Mogelijkmakers was in 2019 steeds meer te zien, zowel binnen als buiten. In september gingen we los met de Mogelijkmaker van de Week op Instagram waarin onze Insta-volgers een kijkje krijgen in de werkweek van steeds een andere TU-collega. Drie Mogelijkmakers over ‘hun’ Insta-week.

Jeroen van Esdonk Key Accountmanager Industrie Wat is een echte Mogelijkmaker volgens jou? Een echte Mogelijkmaker is in mijn ogen iemand de juiste prioriteiten stelt en hiermee de juiste personen en doelen centraal stelt. Zich flexibel opstelt en in teamverband er voor wil zorgen om de beste prestaties neer te zetten. Wat was die week jouw leukste Mogelijkmaker-moment? Niet een specifiek moment, juist de afwisseling in werk en privé vind ik het mooiste en belangrijkste. Van klanten ontzorgen tot mezelf ontwikkelen: iedere dag is in mijn week anders. Wat wilde je bereiken / laten zien met jouw bijdrage aan deze serie? Ik wilde graag een kijkje geven in de week van Jeroen, juist die diversiteit kunnen tonen, niet alleen op het werk maar juist ook thuis. Hoe reageerde jouw omgeving op jouw foto’s? Ik heb hele leuke reacties ontvangen, met name op de niet-werkgerelateerde foto’s, dat is een kant die ik niet snel met social media deel 😉

Eelco Bruggeman SC Manager Zwolle Wat is een echte Mogelijkmaker volgens jou? Als ik kijk naar mijzelf, ik vind het leuk om uitdagingen om te zetten naar mogelijkheden. Dit zowel intern met diverse afdelingen, als extern naar onze klanten. Ik pak elke uitdaging aan😊, en ga zeker geen enkele uit de weg… Wat was die week jouw leukste Mogelijkmaker-moment? De evaluatie met Joost! Deze collega met afstand tot de arbeidsmarkt hebben mijn teamleden en ik intensief begeleid. Onlangs hebben we Joost een contract van 16 uur mogen aanbieden en hij is nu dus ook een Mogelijkmaker. Zowel intern als extern is aardig naar buiten gebracht dat wij dit als TU Zwolle hebben gerealiseerd, en ik ben daar oprecht trots op! Wat wilde je bereiken / laten zien met jouw bijdrage aan deze serie? Ik wilde anderen laten zien dat als je dagelijkse werkzaamheden leuk zijn om te doen en je ook met plezier naar je werk gaat. En laten zien dat we allemaal een Mogelijkmaker kunnen zijn😊 Hoe reageerde jouw omgeving op jouw foto’s? Ik heb veel leuke reacties gekregen van zowel intern als extern.

Nikita Voorhorst Chauffeur OP Zwolle

Wat is een echte Mogelijkmaker volgens jou? Een echte Mogelijkmaker is voor mij iemand die elke dag net dat ene stapje meer zet om het onmogelijke toch een beetje mogelijk te maken. Als chauffeur ben je toch het eerste aanspreekpunt en een directe schakel tussen de klant en het OP. Wat was die week jouw leukste Mogelijkmaker-moment? Dat was het eerste lampje wat ik op de vrachtwagen heb vervangen… en in overleg met de klant de spullen zo goed mogelijk op een krap stukje weten te lossen. Samen maken we het mogelijk. Zonder elkaar zijn we nergens. Wat wilde je bereiken / laten zien met jouw bijdrage aan deze serie? Ik wilde laten zien hoe de ronde van een chauffeur eruit ziet. Dat het niet dom een rondje rijden is maar dat er toch wel meer bij komt kijken. Hoe reageerde jouw omgeving op jouw foto’s? Mensen in mijn omgeving reageren positief. Zelfs klanten spraken mij erop aan en vonden het leuk dat ik er aan meegewerkt heb. En ook ikzelf vond het super leuk. Ik zou het zo weer over doen.

Canvas Top 10

Wat doet jouw team concreet om Verbindend, Betrouwbaar en Toonaangevend te zijn? Om dit vast te leggen zijn alle teams vorig jaar aan de slag gegaan met hun eigen Mogelijkmakers-canvas. Hieronder de top 10 van de gegeven antwoorden per kernwaarde.

Dit zijn onze Gedragingen

Wij doen wat wij beloven Wij staan altijd voor elkaar klaar Wij gaan door tot ons einddoel is bereikt

• We doen wat we zeggen, en zeggen wat we doen
  • We managen verwachtingen
  • We komen afspraken na
  • We waarborgen de continuïteit
  • We geven elkaar feedback
  • We zijn transparant
  • We zijn eigenaar van de vraag
  • We communiceren met elkaar (en de klant)
  • We zijn integer

Dit zijn onze Gedragingen

Wij staan open voor elkaars ideeën Wij doen meer dan er van ons verwacht wordt Wij verbinden onze kwaliteiten

• We delen kennis in de organisatie
  • We creëren en vieren samen successen
  • We stellen elkaar de hulpvraag
  • We benutten elkaars kwaliteiten
  • We zoeken elkaar op, niet per mail
  • We werken samen (over silo’s heen)
  • We hebben een dagstart/werkoverleg
  • We hebben een proactieve houding
  • We houden elkaar op de hoogte (liever te veel dan te weinig)

Wij denken in kansen Wij stimuleren ontwikkelingen Wij dagen elkaar uit

Hoe gaan wij dit mogelijk maken?

• We durven fouten te maken (en leren ervan)
  • We leggen elk jaar de lat hoger
  • We toetsen/proberen nieuwe ideeën uit
  • We denken als een kleuter
  • We denken in uitdagingen, out of de box
  • We stellen ons flexibel op
  • We blijven leren en onszelf ontwikkelen
  • We komen uit onze comfortzone
  • We denken in wat is wél mogelijk?

• We doen wat we zeggen, en zeggen wat we doen
  • We managen verwachtingen
  • We komen afspraken na
  • We waarborgen de continuïteit
  • We geven elkaar feedback
  • We zijn transparant
  • We zijn eigenaar van de vraag
  • We communiceren met elkaar (en de klant)
  • We zijn integer

• We delen kennis in de organisatie
  • We creëren en vieren samen successen
  • We stellen elkaar de hulpvraag
  • We benutten elkaars kwaliteiten
  • We zoeken elkaar op, niet per mail
  • We werken samen (over silo’s heen)
  • We hebben een dagstart/werkoverleg
  • We hebben een proactieve houding
  • We houden elkaar op de hoogte (liever te veel dan te weinig)

Wij denken in kansen Wij stimuleren ontwikkelingen Wij dagen elkaar uit

Hoe gaan wij dit mogelijk maken?

• We durven fouten te maken (en leren ervan)
  • We leggen elk jaar de lat hoger
  • We toetsen/proberen nieuwe ideeën uit
  • We denken als een kleuter
  • We denken in uitdagingen, out of de box
  • We stellen ons flexibel op
  • We blijven leren en onszelf ontwikkelen
  • We komen uit onze comfortzone
  • We denken in wat is wél mogelijk?