TU Campus succesvol uit de startblokken

In 2019 kreeg TU Campus écht vorm. Met officieel logo, rake slogan, fotografie, alles. Maar vooral met een sterk groeiend aanbod, volle trainingslokalen en hoge waarderingscijfers. Team TU Campus kijkt terug op een leuk en succesvol jaar.

TU Campus succesvol uit de startblokken

"Deelnemers geven onze trainingen gemiddeld een 8,1"

Angela Feddema

Angela Feddema is een van de drijvende krachten achter TU Campus vanuit het opleidingscentrum in Maarssen. Zij plant en monitort de trainingen, breidt het aanbod uit en verzorgt de rapportages. Frank van Pelt, MVK Nijmegen, maakt zich hard voor TU Campus vanuit het business segment Key Accounts. Samen blikken ze terug op 2019.

Was 2019 een goed jaar voor TU Campus?

Angela: “Heel goed! We hebben al onze doelstellingen gehaald. Deelnemers geven onze trainingen gemiddeld een 8,1. Het aantal deelnemers is verdubbeld ten opzichte van 2018 en we zijn van 47 trainingen naar 85 trainingen gegaan. De basistraining zonnepanelen doet het nog steeds goed, maar vooral de trainingen over normen en richtlijnen zijn een groot succes.” Frank: “De NEN-1010 training is echt sky high gegaan. Zowel het aantal trainingen als het aantal deelnemers is vertienvoudigd!”

"We voegen waarde toe door de kennis van klanten te vergroten"

Frank van Pelt

Waarom ook weer TU Campus?

Angela: “TU Campus is een mooi middel om uit te dragen dat we een compleet pakket bieden van materialen én kennis. Dat je niet alleen zonnepanelen bij ons kunt kopen, maar dat je bij ons ook kunt leren hoe je die moet installeren en aansluiten.” Frank: “Met TU Campus willen we bijdragen aan een slimmere installatiemarkt en industrie. We voegen waarde toe door de kennis van klanten te vergroten. We binden er ook klanten mee, daarom organiseren we het lokaal. En we spelen met onze trainingen goed in op recente ontwikkelingen, waardoor we kennisreferent zijn. Dat zijn de drie algemene doelstellingen van TU Campus.”

Jullie hebben veel opgezet afgelopen jaar…

Frank: “Ja, om te beginnen Team TU Campus. We zijn gegroeid van een klein comité tot een multidisciplinair team met de drie business segmenten, Marketing en O&O. Samen hebben we van TU Campus een echt merk gemaakt met logo, de slogan ‘Zeker in je vak’, sociale media, mailings, fotografie, video’s en een eigen pagina op tu.nu.”

Wie zijn Team

TU Campus?

Ondersteuning: Genevieve Quist (stelt de halfjaarlijkse KPI-rapportages op)

Wie zijn Team

TU Campus?

Ondersteuning: Genevieve Quist (stelt de halfjaarlijkse KPI-rapportages op)

Wat vinden klanten van TU Campus?

Frank: “Klanten vinden TU Campus geweldig, de waardering is hoog. Maar ze kunnen ons niet makkelijk vinden. Dat zou een volgende stap moeten zijn: dat TU Campus goed vindbaar wordt op internet. Pas dan komen we bij klanten top of mind.”

Wat zijn de plannen voor 2020?

Angela: “Nog meer aanhaken bij de actualiteit, zoals we nu doen met de CO-certificering. Vanaf 1 juli 2020 moet iedereen die aan een cv-ketel werkt, CO-gecertificeerd zijn. Zodra dat bekend werd, hebben wij als eerste in de markt een training opgezet. Zo blijven we altijd voorop lopen.” Frank: “In 2019 zijn we erg met het proces bezig geweest, nu is het ook zaak om bewustwording te creëren dat TU Campus echt van toegevoegde waarde is. En we krijgen een nieuwe website, waardoor we een stuk beter vindbaar zullen zijn.” Angela: “En natuurlijk het aanbod verder uitbreiden. Bestaande trainingen gaan we steeds meer certificeren, want ook daar is grote behoefte aan. We zijn nog lang niet klaar!”

Wist je
dat...
  • TU Campus altijd een evaluatieformulier stuurt aan de deelnemers?
  • Ongeveer 45% van de deelnemers dit invult?
  • 87% van de respondenten de training zou aanbevelen bij een collega?
  • 91% zegt het geleerde te gebruiken om zijn werk beter te doen?
  • Het aantal trainingen is gegroeid van 47 in 2018 naar 85 in 2019…
  • …het aantal deelnemers van 428 naar 908…
  • …en het aantal titels van 17 naar 23?
  • Klanten die in 2019 een TU Campus training hebben gevolgd, in 2019 samen een index van 109 laten zien tegenover de index van 105 van TU algemeen?

Wist je dat...
  • TU Campus altijd een evaluatieformulier stuurt aan de deelnemers?
  • Ongeveer 45% van de deelnemers dit invult?
  • 87% van de respondenten de training zou aanbevelen bij een collega?
  • 91% zegt het geleerde te gebruiken om zijn werk beter te doen?
  • Het aantal trainingen is gegroeid van 47 in 2018 naar 85 in 2019…
  • …het aantal deelnemers van 428 naar 908…
  • …en het aantal titels van 17 naar 23?