De eerste paal

VK Den Haag

In Den Haag is medio november symbolisch de eerste paal geslagen van het nieuwe grootstedelijke verkoopkantoor op het Forepark.

Aannemer Aan De Stegge Twello was al begonnen en had al diverse heipalen geslagen. Toch is op de bouwplaats een heuse ‘eerste paal’ de grond in gegaan. Zo werd op een feestelijke manier de bouw ingeluid van het nieuwe grootstedelijke verkoopkantoor, dat in februari/maart 2020 zal worden opgeleverd.

MVK Erik van der Ploeg: “Het was een leuke bijeenkomst met veel collega’s van ons eigen verkoopkantoor, collega’s van Logistiek, van de verkoopkantoren Haarlem en Leiden uit ons cluster en van kredietbeheer. Er kwamen zelfs spontaan een paar klanten langs, mooi om te zien!”

Dat had nog wat voeten in aarde

Ontwerp

Het nieuwe verkoopkantoor Den Haag is ontworpen door Buro Duck volgens een nieuw huisvestingconcept waar Technische Unie over heeft meegedacht. Het nieuwe pand biedt op de begane grond ruimte aan een 1.230 m2 groot servicecentrum, de afhaalbalie en het magazijn. Op de verdieping, ook 1.230 m2, komt het verkoopkantoor.

Duurzame installaties

Het verkoopkantoor wordt voorzien van duurzame installaties. Naast toepassing van een warmtepomp worden op het dak PV-panelen geplaatst. Om klanten en andere geïnteresseerden over duurzame mogelijkheden te vertellen, wordt het dak toegankelijk gemaakt en ingericht voor presentaties. Na de zomer van 2020 wordt het gebouw in gebruik genomen.